Polędwiczka wieprzowa z kurkami

Na przełomie czerwca i lipca z niecierpliwością czekam na kurki. Uwielbiam te małe, żółte grzybki. Dania z nimi są pyszne i proste do zrobienia. W tych malutkich grzybkach kryje się moc smaku i aromatu. Dzisiaj mam propozycję na polędwiczkę z kurkami. Obiad na dzień powszedni, niedzielę, czy uroczystość rodzinną. Smacznie, wystawnie, a prosto i szybko. 

Polędwiczka z kurkami




Składniki:


250 g - 300 g kurek
2 średnie cebule (białe lub czerwone)
3 - 4 czubate łyżki siekanej świeżej natki pietruszki
1 polędwiczka wieprzowa (około 400 g)
100 ml śmietany 30%
łyżka masła
około 5 łyżek oliwy do smażenia
sól
pieprz

Wykonanie:
  • Całe danie wykonamy na jednej dużej patelni z pokrywką.
  • Wszystkie składniki najlepiej jest przygotować zanim rozpoczniemy przygotowywać danie, ponieważ robi się je bardzo szybko i potem nie będzie na to czasu.
  • Kurki szybko myjemy w letniej wodzie. Czym krótszy kontakt kurki z wodą, tym lepszy będzie miała smak. Duże kurki kroimy na 2- 4 części, małe pozostawiamy całe.
  • Cebulę siekamy w kostkę.
  • Natkę płuczemy i siekamy.
  • Polędwiczkę myjemy, osuszamy na ręczniku papierowym, kroimy na kawałki o grubości około 1,5 cm i rozbijamy lekko ręką.
  • Na patelni rozgrzewamy 3 łyżki oliwy.
  • Będziemy na niej podsmażać polędwiczki dokładnie 4 minuty. To jest całkowity czas trzymania mięsa na patelni. Dzięki temu polędwiczka będzie mięciutka jak masełko. Podsmażamy polędwiczki w następujący sposób:
  • Na gorącej patelni rozkładamy połowę mięsa i podsmażamy w 2 minuty. Pod koniec tych 2 minut mięso solimy i pieprzymy i od razu przewracamy na drugą stronę.  Po kolejnych dwóch minutach polędwiczki zdejmujemy z patelni na talerz. Na patelnię wrzucamy drugą porcję mięsa i postępujemy podobnie.
  • Na patelnię po polędwiczkach dolewamy 2 łyżki oliwy i wrzucamy cebulę. 
  • Cebulę solimy do smaku i podsmażamy do zeszklenia. 
  • Na zeszkloną cebulę wrzucamy kurki. Całość solimy, pieprzymy, mieszamy i dusimy pod przykryciem 5 minut.
  • Dodajemy natkę i dusimy pod przykryciem 3 minuty.
  • Dodajemy śmietanę i masło i dusimy odkryte 2 minuty. Próbujemy i w razie potrzeby solimy i pieprzymy.
  • Do sosu, pod kurki wkładamy polędwiczki i bez przykrycia dusimy 3 minuty.
  • Gotowe. 
  • Danie przykrywamy i odczekujemy około 10 minut, aby polędwiczki przeszły smakiem kurek.
  • Smacznego :)

32 komentarze:

  1. Ah te kurki dla mnie dania z grzybami są pycha

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kurki, nie mam się kiedy wybrać do lasu, a chętnie bym zjadła. A Twoje Agnieszka z tymi polędwiczkami to już uczta królów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zebrałam w niedzielę pierwsze :) radości było co niemiara :D i wczoraj skończyły w pysznym sosie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie znam lasów, gdzie są kurki. Zazwyczaj znajduję kilka. Te są kupowane :)

      Usuń
  4. Kurki - mniam, jak dawno nie jadłam i do tego z polędwiczką, cudowne danie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurki i polędwiczki - zestawienie idealne i prawdziwa rozkosz smaków:)
    Oj...szkoda, że nie mogliśmy być na tym obiadku:)
    Pozdrawiamy bardzo, bardzo gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nigdy nas do kurek nie ciągnie ale jak patrzymy na Twoje danie to już nam ślinka cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka, wszędzie kurki:) Ja tez wczoraj miałam ten problem ze zdjęciami na blogu - to chyba jakiś ogólny problem, bo u mnie wszystko już wyśrodkowane jak dawniej i u Ciebie widzę też, dziwne rzeczy na tym blogspocie się wyprawiają czasami:p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurki wszędzie, bo to pyszne grzybki są. Osobiście uwielbiam. No właśnie wczoraj blogspot szalał. Ale dzisiaj już wszystko OK :)

      Usuń
  8. Świetny pomysł. Kurki z wieprzowiną idealne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smaczne danie.Dawno nie jadłam kurek. W dzieciństwie może?

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dla mnie kurki to jedne z lepszych grzybów, a to wszystko musi tworzyć pyszną całość :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aguś wspaniałe danie, oj zjadłabym ze smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurek coś w tym roku niedostatek u mnie, a taką polędwiczkę chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno ich nie jadłam, ale takie mięsko z kurkami to dopiero ma rewelacyjny smak! Ajjj, muszę rozejrzeć się po bazarkach za tymi grzybkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurki są w dużej ilości. Przynajmniej taka korzyść z tego mokrego i brzydkiego lata :)

      Usuń
  14. Połączenie idealne! Wszystko co najlepsze - po prostu pycha! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale mi smaku narobiłaś na taką polędwiczkę, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...