Czekoladowe muffinki z wiśniami

Dzisiaj propozycja dla osób, które lubią ciasta czekoladowe. Tym muffinkom smaku nadaje czekolada i kakao, zaś wilgotności i delikatności wiśnie, które w połączeniu z ciastem czekoladowym, tracą swą kwaskowatość. Muffinki upiekłam w papilotkach od PapilArt

Czekoladowe muffinki z wiśniami



Składniki (na 18 tradycyjnych, małych muffinek):

250 g mąki pszennej
25 g kakao
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
150 g cukru
50 g czekolady mlecznej
1 czubata łyżeczka cukru z wanilią

2 jajka
50 g oleju
200 ml mleka
250 g wiśni

Wykonanie:
  • Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej. Mleko i jajka wyjmujemy odpowiednio wcześniej z lodówki.
  • Czekoladę drobno siekamy nożem.
  • Wiśnie drylujemy. Sok, który z nich wyciekł, zostawiamy.
  • Do miski wsypujemy wszystkie składniki suche: mąkę, kakao, proszek do pieczenia, cukier, czekoladę, cukier z wanilią. Mieszamy.
  • Do drugiej, większej miski wkładamy wszystkie produkty mokre: jajka, olej, mleko, wydrylowane wiśnie, razem z sokiem, który z nich wyciekł.
  • Produkty mokre roztrzepujemy widelcem. Krótko, tylko do wymieszania się składników. 
  • Produkty suche przesypujemy do mokrych i całość mieszamy widelcem. Krótko, tylko do połączenia się składników.
  • Ciasto wkładamy do papilotek do 3/4 ich wysokości.
  • Muffinki wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 35 minut. Ja piekę w temperaturze 175 stopni, na grzałkach: dolna + grzałka z termoobiegiem. Przed wyjęciem z piekarnika sprawdzamy patyczkiem, czy muffinki są upieczone.
  • Smacznego :)

39 komentarzy:

  1. Najsmaczniejsze, najwspanialsze na świecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszko ja też robiłam mufinki. Dziękuję za wspólne wypiekanie :) wyglądają pysznie. Pozdrawiam Cię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam i do następnego wspólnego wypiekania :)

      Usuń
  3. Czekolada i wiśnie połączenie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bajeczne muffinki - porywam jedną do kawy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiamy połączenie czekolady z wiśniami <3 Podkradamy kilka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiśnie i czekolada to zawsze dobre połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiśnia i czekolada to ja biorę w ciemno, super muffinki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Połączenie wiśni i czekoladowych smaków to dla mnie ideał! Takie muffinki to ja lubię i to bardzoooo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Agniś czekolada i wiśnie, doskonały tandem... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak muffinki i do tego z wisniami to juz stoje i czekjam na jedną ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam, jak ja uwielbiam muffinki, a czekoladowe są chyba najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham dosłownie wszystkie muffiny:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam! Porywam od razu dwie :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszności :) Dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają cudownie. Nigdy bym nie myślała dodawać wiśni do takich wypieków. Dawno też ich nie jadłam, ale przypomniałaś mi też o kompocie z wiśni, jaki u mnie w domu się robiło :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ojejku, wyglądają obłędnie, zjadła bym kilka na raz :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Napewno pychotka muffinki. Chętnie spróbuję. Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszności, babeczki zawsze spałaszuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak można nie lubić? Nie znam osoby, która nie lubiłaby takich babeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam muffinki wszelakie ! są śliczne i smaczne mniam mniam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...