Młoda kapusta z boczkiem i koperkiem

Wiosna, wiosna, ach to ty. 
Świeży koperek i młoda kapusta...  - dla mnie połączenie idealne. Taki smak kapusty poczujemy tylko teraz, wiosną.  Lekko dosmaczona boczkiem, o świeżym zapach koperku. Prosto, szybko, tak domowo :)


Młoda kapusta z boczkiem i koperkiem


Składniki:

średnia kapusta (około 2,5 kg)
20 dag świeżego boczku wędzonego
1 duża cebula lub 2 średnie
15 ziaren ziela angielskiego
5 listków laurowych
1/2 pęczka świeżego koperku
sól
pieprz

Wykonanie:
  • Od boczku odkrajamy skórkę. Boczek kroimy w kostkę. Skórki nie wyrzucamy, tylko wrzucamy do kapusty na czas gotowania. Odda potrawie swój aromat.
  • Kapustę szatkujemy i przekładamy do dużego garnka. Wrzucamy ziele angielskie, listki laurowe i skórkę z boczku. Całość zalewamy szklanką wody z rozpuszczoną solą (około 1 czubatej łyżeczki) i zaczynamy gotować.
  • Podczas, gdy kapusta się gotuje, przygotowujemy boczek. Podsmażamy go na patelni do momentu wytopienia tłuszczu. Gdy boczek jest gotowy, dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę, solimy, pieprzymy i dalej smażymy aż cebula zmięknie.


  • Tak przygotowany boczek z cebulą dodajemy do kapusty. Całość gotujemy jeszcze około 30 minut. W międzyczasie solimy i pieprzymy, jeśli zachodzi potrzeba. Gotując kapustę, należy ją próbować, czy jest odpowiednio miękka. 

  • Pod sam koniec gotowania dodajemy poszatkowany świeży koperek. Mieszamy i kapustę zdejmujemy z ognia. 
  • Smacznego :)

21 komentarzy:

  1. Ja tez tak gotuje kapuste.Z odrobina wedzonki i duza iloscia kopru jest rewelacyjna.Ten smak pamieta sie dlugo .I tylko ta pierwsza kapusta jest tak smaczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda. Urok młodych warzyw. One mają ten szczególny smak, którego nie mają te późniejsze warzywa. A potem znów musimy czekać rok :)
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Trochę za ciężko mi się wydaje, wolałbym bazować bardziej na nowalijkach i mniej obrabiać je termicznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam. Każdej wiosny z utęsknieniem czekam na młodą kapustę :)

      Usuń
  4. Uwielbiam :) chociaż na gotowanie ostatnio czasu nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo lubię :)

      Usuń
    2. Ja na koniec dodaje śmietankę z kartonika według uznania jest super

      Usuń
  5. Powiem szczerze,ze skuszę się i zrobię sama,bo dotychczas chodziłam na ten przysmak do mamy😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale wygląda pysznie:)! Chyba sobie zrobię w weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi narobiłaś apetytu.. To przecież smaki mojego dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie jadę na zakupy i wiem co kupię jutro na obiad. Uwielbiam proste przepisy! Super ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne...dziekuje za pomysl

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności! Z boczusiem musi być boska :) Ja zwykle robię wyłącznie na masełku, ale wypróbuję koniecznie Twoja wersję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem jest bardzo dobra. Właśnie dzisiaj zajadam :)

      Usuń
  11. O to mi dzisiaj chodzilo, juz nie mogę sie doczekać, pzdr :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...