niedziela, 4 października 2015

Szarlotka z budyniem

Dzisiaj zapraszam na szarlotkę z budyniem. Ciasto jest lekkie, proste do zrobienia i bardzo dobre.


Szarlotka z budyniem




Składniki:

250 g mąki
80 g cukru
płaska łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
8 g (pół małej paczki) proszku do pieczenia
80 g margaryny
2 łyżki śmietany
1 jajko
3 czubate łyżki bułki tartej
1 kg jabłek
2 budynie śmietankowe bez cukru
4 czubate łyżki cukru (do budyniu)
650 ml mleka (do budyniu)
cukier puder do oprószenia ciasta

Wykonanie:

Mąkę, cukier, cukier waniliowy i proszek do pieczenia wsypujemy do miski, dodajemy pokrojoną w małe kawałki margarynę i całość szybko rozcieramy w rękach.
Dodajemy śmietanę oraz jajko i krótko wyrabiamy (tylko do momentu uzyskania jednolitej masy).

3/4 ciasta rozkładamy na wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy. Ja robię to widelcem, ponieważ ciasto klei się do rąk. Resztę ciasta wkładamy do lodówki.
Tortownicę z ciastem wkładamy do nagrzanego piekarnika i podpiekamy 15 minut w temperaturze 175 stopni (z termoobiegiem).

W tym czasie przygotowujemy budyń i jabłka. Jabłka obieramy i kroimy na małe kawałki.
Budyń przygotowujemy według receptury na opakowaniu. Dodajemy jedynie mniej mleka. Na dwa budynie dajemy 650 ml mleka.

Po 15 minutach wyciągamy z piekarnika podpieczone ciasto.
Posypujemy je równomiernie bułką tartą, rozkładamy jabłka i całość pokrywamy gorącym budyniem.
Na budyniu rozkładamy równomiernie resztę ciasta. Ciasto jest zimne, więc już się tak nie klei i łatwo daje rwać na małe kawałeczki.
Ciasto ponownie wkładamy do piekarnika i pieczemy 45 minut w 175 stopniach (z termoobiegiem).
Po upieczeniu i przestudzeniu ciasto posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego :)

Ciasto dołączam do akcji kulinarnych:
Jesienne słodkości!      Jesienne Superfoods

46 komentarzy:

  1. Oj tak, klasyczne ciasto, jesienią zawsze musi być u mnie na stole ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szarlotki mogę jeść i jeść bez opamiętania :) Nie ma lepszego ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  3. i do tego jak pięknie wygląda :) smakowitości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak ja lubię ciasta z jabłkami, a jeszcze z taka budyniową warstwą to niebo dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! właśnie zdałam sobie sprawę jak dawno takiej szarlotki nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam jabłecznik z budyniem, a Twój wygląda tak zachęcająco, że mam ogromną ochotę na kawałek!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam. Też taką szarlotkę często robię. Teraz na weekend będę taką piekła :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już się rozpływamy wyobrażając sobie ten niebiański smak budyniu z jabłkiem :D :D

    OdpowiedzUsuń
  9. O mój Boże, marzę o takiej. Już kilka razy się przymierzałam. Może w końcu się uda ;) Wygląda bosko

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne, czy można chcieć czegoś więcej? Idealne do herbatki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jedno z moich najbardziej ulubionych ciast!! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. z budyniem jeszcze nie robiłam szarlotki. Muszę spróbować , wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest bardzo dobre. Zachęcam do zrobienia :)

      Usuń
  13. Rzeczywiście kiedyś moja babcia robiła takie ciacho! Chyba muszę wrócić do tych smaków, bo wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, nie jadłam jeszcze takiego połączenia :) Nie jestem jakimś wybitnym cukiernikiem, ale mam nadzieję, że mi wyjdzie jak się za to zabiorę. Weekend już tuż tuż, a wtedy zawsze jest pora na domowe ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto jest mało wymagające i powinno wyjść. Robię je od dziecka. Dosłownie dziecka. Maminy przepis :) Życzę smacznego :)

      Usuń
  15. Ależ apetyczna szarlotka! Mniam <3 Niebo dla podniebienia :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Spróbuję, gdy tylko naprawie piekarnik.

    OdpowiedzUsuń
  17. Szarlotki w każdej postaci uwielbiam ale robię z płatków owsianych bez dodatku cukru, ewentualnie miodu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię taka szarlotkę, jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny pomysł z tym budyniem, wypróbuję jesienią. Bo takie ciasta najlepiej smakują mi właśnie wtedy. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Spodobał Ci się przepis? Daj G+
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...