Karkówka z grilla

Kolejna propozycja na karkówkę z grilla. Mięso łatwe do przygotowania, kruche i soczyste. Tym razem marynata do mięsa ma aromat cebulki i czosnku. 

Karkówka z grilla


Składniki:

4 kotlety z karkówki

Składniki marynaty do mięsa:

1 duża cebula starta na tarce o drobnych oczkach
6 dużych ząbków czosnku przeciśniętych przez praskę
1 płaska łyżeczka soli (jeśli kotlety są duże, dajemy trochę więcej)
1/2 płaskiej łyżeczki pieprzu mielonego
1 czubata łyżeczka papryki słodkiej
3/4 płaskiej łyżeczki papryki ostrej
1 czubata łyżeczka majeranku
1 płaska łyżeczka rozmarynu
1 czubata łyżeczka musztardy delikatesowej
1 czubata łyżka keczupu
10 łyżek oleju rzepakowego

Wykonanie:
  • Mięso musimy przygotować dzień wcześniej. Dzięki temu będzie kruche, soczyste i miękkie już po krótkim grillowaniu. 
  • Karkówkę myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym, kroimy na plastry i z obu stron rozbijamy tłuczkiem.
  • Wszystkie składniki marynaty mieszamy w misce.
  • Mięso pokrywamy dokładnie marynatą, zamykamy w pojemniku i odstawiamy na całą noc do lodówki.
  • Karkówkę grillujemy na średnim żarze, do miękkości mięsa. Właściwa temperatura na grillu to taka, gdy mięso się nie przypala w czasie około 10 - 12 minutowego grillowania. Mniej więcej po tym czasie mięso będzie miękkie.
  • W połowie czasu grillowania, mięso przewracamy na drugą stronę.
  • Smacznego :)

41 komentarzy:

  1. Robię identyczną marynatę! :) Tylko ja trzymam w niej mięsko ponad dobę i dodaję nieco więcej musztardy. Wtedy ma taki przyjemny, ostry smak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej marynacie musztarda jest tylko akcentem smakowym :)

      Usuń
  2. Robię podobnie - dodaję jeszcze łyżeczkę cukru

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała marynata to pyszna karkówka ;) Twoja wygląda rewelacyjnie ;) u mnie też leży w marynatce - będzie dzisiaj ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Doskonała, pyszna i aromatyczna karkóweczka :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszne mięsko:) pozdrawiam Cię kochana :) ja oczywiście po za domem i tak wpadłam na chwilkę zobaczyć co słychać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie grillowo Asiu. Fajna pogoda, pewnie siedzisz na działeczce. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Nasz Tato z bratem byliby wręcz zachwyceni :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, na pewno była pyszna, dawno nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aguś kolejna pyszna propozycja :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wczoraj grillowana karkówka gościła u mnie na obiedzie :) Muszę spróbować w przyszłości Twojej marynaty! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wolę chudsze mięso, ale czasem można poszaleć:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniale wygląda. Już sobie wyobrażam ten zapach i smak. Ummm, pysznie :) Miłego dnia Agnieszko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Poproszę dzisiaj taką karkówkę na obiad :D.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm, pycha :) Wypróbuję przepis na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  14. propozycja idealna dla mojego męża, myślę, że byłby zachwycony

    OdpowiedzUsuń
  15. Nieziemsko się prezentuje! Aż ślinka cieknie. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To moje ulubione mięso, jakie wrzucam na grilla :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je również lubię. Za kruchość i szybkość przygotowania :)

      Usuń
  17. Karkówce z grilla nigdy nie odmówię ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna marynata! Mięso z takiej marynaty i dodatkowo jeszcze z grilla musi być wręcz genialne :)))

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...