Racuchy drożdżowe z cukrem pudrem

Racuchy znają wszyscy. Danie uniwersalne. Można je zjeść na śniadanie, obiad, kolację lub na deser. Dzisiaj klasyczny przepis na racuchy drożdżowe z cukrem pudrem. A jakie one są? Puszyste, słodkie i pachnące wanilią :)


Racuchy drożdżowe z cukrem pudrem





Składniki:

200 ml ciepłego mleka
250 g mąki pszennej typ 550
50 g cukru
20 g drożdży świeżych
1 czubata łyżeczka cukru z wanilią
2 łyżki oleju rzepakowego
1 jajko

olej rzepakowy do smażenia
cukier puder do posypania racuchów

Wykonanie:

  • Do ciepłego mleka dodajemy cukier, czubatą łyżkę mąki i rozkruszone drożdże. Całość mieszamy, aby składniki się połączyły, przykrywamy ściereczką i odstawiamy (w ciepłe miejsce)  na około 20 minut, do lekkiego wyrośnięcia.
  • Po tym czasie dodajemy pozostałe składniki: resztę mąki, cukier z wanilią, 2 łyżki oleju i jajko. Całość wyrabiamy mikserem (dwoma hakami), przez 3 minuty. Ciasto powinno mieć gładką, jednolitą konsystencję, ale będzie rzadkie i bardzo kleiste. 

  • Tak przygotowane ciasto ponownie przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Tym razem na około 40 minut. Ciasto powinno przynajmniej podwoić swoją objętość.
  • Po tym czasie na patelnię wlewamy olej. Powinno go być około 2 milimetry wysokości. 
  • Olej nagrzewamy. Jednak nie może on być zbyt gorący, ponieważ racuchy będą się za bardzo przypiekać.
  • Racuchy na patelnię wykładamy za pomocą 2 łyżek. Ciasto nabieramy jedna łyżką, a drugą ściągamy je na patelnię. Placuszki smażymy około 5 -6 minut. W połowie czasu smażenia odwracamy je na druga stronę. Na płycie ceramicznej racuchy smażę na polu o mocy 7.
  • Racuchy są gotowe, gdy są ładnie zrumienione, a jasne ciasto na środku wyrośniętego racucha nie wygląda na surowe. 
  • Po zdjęciu z patelni, racuchy odsączamy na papierowym ręczniku.
  • Podajemy z cukrem pudrem.
  • Smacznego :)
Przepis dodaję do akcji kulinarnej:
Z dziećmi i dla dzieci 2016

35 komentarzy:

  1. Aż mi się przypomniały racuchy mojej babci :) Nigdy jej nie dorównam kulinarnie, ale na pewno będę się starać. Już wiem, co zjem na kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ajajaj!!! Jakie pyszności. Dawno racuszków nie jadłam. Agnieszko, pozwól, że jednego zabiorę, bo mi język ucieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne! Przypominają mi te robione przez Babcię :) obsypane cukrem pudrem - mistrzostwo świata! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bajeczne racuszki i jakie puszyste - mniam <3 Smaki dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak wspaniale wyglądają, a w smaku muszą być jeszcze lepsze, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja! Zrobiłaś mi mega smaka na nie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. O jaaaaa, ale bym się ugościła:) Chodzą za mną od dłuższego czasu, obiecałam sobie że zrobię w ten weekend i mam nadzieję, że dotrzymam słowa :) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie placki to ucieszą oko i podniebienie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne racuszki Aguś, nadrabiam zaległości w komentarzach bo u nas dzisiaj leje i przymusowe siedzenie w domu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie Asiu dzisiaj katastrofa. Aż boję się myśleć, co u mnie na działce. Strasznie lało i był bardzo mocny wiatr. I to on mógł dokonać dużych zniszczeń :(

      Usuń
  10. Uwielbiam, dla mnie to smak dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pyszności! Poproszę kilka! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ pyszności, a ja własnie mam ochotę na jakieś słodkie placuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. idealne. puszyste, lekkie, niezawodne. smakują każdemu

    OdpowiedzUsuń
  14. Narobiłaś mi smaku i teraz będę musiała je zrobić :) A z sezonowymi owocami to dopiero będą smakować :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, jak mus, to mus :) Rób, bo warto. Życzę smacznego :)

      Usuń
  15. O tak, jak byłyśmy małe to racuchy plus cukier puder i nic więcej nam do szczęścia nie było potrzebne :D Teraz byśmy też zaszalały jeszcze z owocami :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Najlepsze smaki, klasyczne prosto z domu :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...