Puszysty i wilgotny piernik z migdałami

Czy można zrobić piernik w 5 minut? Pomijając czas pieczenia, jak najbardziej tak. Pachnący, wilgotny, puszysty piernik z migdałami, powidłami śliwkowymi i miodem. Aromatyzuje, podczas pieczenia, cały dom. Do jego zrobienia użyłam, między innymi, oryginalnego cynamonu cejlońskiego. Jak on pięknie pachnie. Zachęcam do zrobienia pysznego piernika :)

Puszysty i wilgotny piernik z migdałami


Składniki:

250 g mąki pszennej (typ 500)
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 czubata łyżeczka cynamonu (u mnie oryginalny cynamon cejloński Skworcu)
1 czubata łyżeczka przyprawy do piernika
1 płaska łyżeczka imbiru
50 g drobno krojonych migdałów blanszowanych
100 g cukru

1 jajko
150 ml mleka
45 g oleju
100 g miodu
100 g powideł śliwkowych

Wykonanie:
  • Blaszkę - keksówkę, o wymiarach około 10 cm x 30 cm, wykładamy papierem do pieczenia.
  • Jajko i mleko wyjmujemy wcześniej z lodówki, aby miały temperaturę pokojową.
  • Wszystkie składniki suche: mąkę, proszek do pieczenia, cynamon, przyprawę do piernika, imbir, migdały, cukier wsypujemy do małej miski i całość mieszamy.
  • Składniki mokre: jajko, mleko, olej, miód, powidła wkładamy do dużej miski i całość roztrzepujemy widelcem. Krótko, tylko do połączenia się składników.
  • Do składników mokrych przesypujemy składniki suche i ponownie całość mieszamy widelcem. Krótko, tylko do połączenia się składników.
  • Ciasto przelewamy do blaszki i wkładamy do nagrzanego, do temperatury 175 stopni, piekarnika. Ciasto piekę 45 minut, na grzałkach: dolna + grzałka z termoobiegiem.
  • Przed wyciągnięciem z piekarnika, sprawdzamy patyczkiem, czy ciasto jest upieczone. Patyczek powinien pozostać suchy.
  • Smacznego :)

40 komentarzy:

  1. Właśnie rozgrzewam sie gorąca herbatą z miodem. porywam kawałeczek tego pysznego piernika :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniamm juz czuję święta. Bardzo lubię zapach piernika :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nastał czas na takie korzenne, aromatyczne ciasta, super

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam piernikowe ciasta! :D wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pierniki zawsze kojarzą mi się ze świętami :) Aguś twój wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Asiu. Ja się nie mogłam doczekać. Już chodziły za mną te smaki :)

      Usuń
  6. Ojej, zapachniało świętami :) piernik bardzo smakowity :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Agnieszka wygląda bardzoooo apetycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja dawno piernika nie piekłam! Kochana, ale mi smaku narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. już tak grudniową atmosferę poczułam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie już warto zacząć piernikowe smaki wykorzystywać <3 Wspaniały :-P

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje ulubione ciasto piernik.Zapach ,smak to co lubie.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja teraz prawie wcale nie mam czasu na [pieczenie a zjadła bym takie ciacho

    OdpowiedzUsuń
  13. Plusem tej paskudnej pogody za oknem jest to, że czas na aromatyczne ciasta z cynamonem i pierniki oficjalnie się zaczął. Pyszny pierniczek :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Aguś ale mi narobiłaś smaku :-) oj zjadłabym z chęcią kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś dla mnie! Tak uwielbiam piernik :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mniamuśne :) Od dawna już mam ochotę na takie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ciacho w sam raz na jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam pierniki, już niedługo będziemy piec je na potęgę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. dodaję przepis do ulubionych i jutro kupuję składniki. Na szczęście cynamon mam w domu, tylko męża muszę namówić by starł :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny przepis! Drukuje i czas na odpowiedni moment - a taki na pewno przyjdzie przed świętami Bożego Narodzenia, bo właśnie z nimi najbardziej kojarzy mi się piernik :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...