Pizza Margherita

Pizza Margherita to dla mnie najlepsza pizza. Aromatyczny sos pomidorowy, bazylia i ser. Prosto i pysznie. Czy dacie się skusić?

Pizza Margherita

Składniki na ciasto:

2 szklanki  (500 ml) mąki pszennej (typ 500)
torebka drożdży suszonych
pół łyżeczki soli
2 łyżki oliwy
około 3/4 szklanki ciepłej wody

płaska mała łyżeczka oliwy do wysmarowania blachy

Składniki na farsz:

sos pomidorowy do pizzy - przepis na blogu TUTAJ
150 g drobno krojonego sera mozzarella
1 czubata łyżka startego parmezanu
około 1 łyżeczki suszonego oregano  (u mnie Skworcu)
kilka świeżych listków bazylii

Przygotowanie pizzy:
  • Sos pomidorowy przygotowujemy z przepisu na blogu. Trwa to godzinę. 
  • Podczas, gdy sos się gotuje, przygotowujemy ciasto na pizzę. Do miski wsypujemy mąkę, sól, drożdże. Dolewamy oliwę oraz wodę i wyrabiamy ciasto, do momentu uzyskania sprężystej, gładkiej konsystencji. Ciasto wyrabiamy minimum 5 minut. Dobrze wyrobione ciasto przestaje kleić się do rąk.
  • Wyrobione ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na około 30 - 40 minut.
  • Blaszkę do pizzy smarujemy oliwą. Ja do tego wykorzystuję pędzelek kuchenny.
  • Z ciasta, po wyrośnięciu, formujemy placek. Możemy to zrobić w dłoniach, rozprowadzając go na blaszce, lub ciasto rozwałkować i dopiero przełożyć na blachę.
  • Na cieście rozprowadzamy sos pomidorowy. 
  • Na pizzy rozkładamy ser mozzarella. 
  • Całość posypujemy parmezanem oraz oregano. 
  • Pizzę wkładamy na dolną półkę nagrzanego piekarnika i pieczemy około 12 minut w 240 stopniach. Grzałka góra + dół, bez termoobiegu.
  • Pizzę, po wyjęciu z piekarnika, ozdabiamy listkami bazylii.
  • Smacznego :)
Zachęcam do zapoznania się z innymi propozycjami pizzy na moim blogu -  pizza.

39 komentarzy:

  1. bardzo lubię :) nawet w takiej podstawowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tak. Uwielbiam pizze a ostatnio jadłam z Karola we Wrocławiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrocław- piękne miasto. Raz byłam i trochę zwiedzałam :)

      Usuń
  3. Uwielbiam pizzę :) Te najprostsze są najsmaczniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja chętnie wpadnę :) miłego dnia Aguś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Agnieszko ja dam się skusić :) jeśli został kawałeczek to wpadnę do Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pizzę robioną w domu ! Cieniutkie ciasto, ser i sos pomidorowy, właściwie nic więcej mi tutaj nie trzeba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam i w sezonie jesienno - zimowym jem dość często :)

      Usuń
  7. Piękna pizza - jak z obrazka :) Na pewno pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wole jak jest wiecej dodatków ale i taką margeritta bym nie pogardzila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam w takim razie do odwiedzenia strony PIZZA w menu bloga :)

      Usuń
  9. Najprostsza i najpyszniejsza pizza! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. domowa pizza jest najlepsza i najpyszniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Już wieki nie jadłyśmy pizzy ale zawsze najchętniej brałyśmy tą z pieczarkami choć Twoją wersję zjadłybyśmy z równie wielką ochotą :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Doskonała! I nic już więcej do szczęścia nie potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  13. moja ulubiona wersja pizzy, prosta a jaka pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie moja ulubiona pizza. Domowa margherita najlepsza

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...