Spaghetti z sosem pomidorowym i szynką dojrzewającą

Jeśli lubicie makarony, mam dla Was propozycję na spaghetti z sosem pomidorowym i szynką dojrzewającą. Prosty obiad, który w kilka minut przeniesie Was we włoskie klimaty. Sos pięknie pachnący bazylią i czosnkiem, delikatna nuta cebulki, szynka o konkretnym smaku i pyszny, sprężysty makaron. Ktoś chętny?


Składniki (2 porcje):

8 łyżek oliwy extra vergine
100 g szynki wieprzowej, suszonej, dojrzewającej (w plastrach)
1 średnia cebula
4 duże ząbki czosnku
puszka pomidorów lub 500 g pomidorów świeżych
1 płaska łyżeczka cukru
sól i pieprz do smaku
duża garść siekanych liści bazylii
200 g makaronu spaghetti (u mnie Malma )

Wykonanie:
  • Szynkę kroimy na drobne kawałki i podsmażamy na patelni, na 4 łyżkach oliwy.
  • Zrumienioną szynkę przekładamy na talerz i na tą samą oliwę wrzucamy cebulę pokrojoną w drobną kostkę. Cebulę solimy i podsmażamy do zeszklenia.
  • Do zeszklonej cebulki dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Podsmażamy go 3 minuty.
  • Do cebulki z czosnkiem dodajemy obrane ze skórki i drobno pokrojone pomidory. Jeśli używamy pomidory z puszki, dodajemy również sok z puszki.
  • Dodajemy cukier, oraz sól i pieprz do smaku i dusimy pod przykryciem 20 minut.
  • Dodajemy bazylię, podsmażoną szynkę, 4 łyżki oliwy i bez przykrycia trzymamy na ogniu jeszcze 3 minuty.
  • Gotowe.
  • W międzyczasie gotujemy makaron, w osolonej wodzie. Pamiętamy, że makaron powinien być al dente.
  • Do sosu dorzucamy ugotowany makaron, całość mieszamy i wykładamy na talerze.
  • Smacznego :)
 

35 komentarzy:

  1. Prostota i minimalizm. Czasem oglądam przepisy i widzę 50+ składników to odechciewa się robić. A tak przynajmniej spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis Ci się podoba. Życzę smacznego :)

      Usuń
  2. Już jestem głodna, czytając sam przepis na naleśniki. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne, proste i najlepsze danie :) pozdrawiam Aguś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki zestaw zawsze się sprawdza, prosto i pożywnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha, ja się zawsze piszę na danie z makaronem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzadko łączę makaron z mięsem albo wędliną, nie wiem czemu, ale mi to po prostu nie podchodzi. Ale pomijając szynkę, bardzo mi się sos podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie spaghetti mogę jeśc trzy razy dziennie lub więcej :-) Uwielbiam makaron z sosem :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. choć gdyby był ze szpinakiem:D

      Usuń
    2. Na szpinak u mnie nie ma amatorów. Tylko kręcenie nosem :)

      Usuń
  9. Dawnooo nie jadłam już spagetti

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem bardzo makaronowa, mogłabym jeść takie dania na okrągło, chociaż najbardziej lubię jednak oryginalne włoskie makarony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malma jest bardzo dobra gatunkowo. Niczym nie odbiega. Ale to jest oczywiście moje prywatne zdanie :)

      Usuń
  11. na spaghetti zawsze chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrej jakości makaron i dobrze ugotowany to podstawa pysznego spaghetti :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Na kiepskim makaronie najlepszy sos nie pomoże :)

      Usuń
  13. Pychotka, bardzo lubię taką szynkę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ulubione jedzonko naszych wnucząt czyli makaron "sznurki" z pomarańczowym sosem:)
    Szybkie i zawsze smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Szynka dojrzewająca? Czym ona się różni od tej "normalnej"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szynka dojrzewająca to szynka surowa, która susząc się w przewiewnym miejscu, dojrzewa :)

      Usuń
  16. Uwielbiam spaghetti, na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takiego połączenia jeszcze nie jadłam! Ciekawe! A spaghetti uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja na takie dania łakomie patrzę, ale jeszcze nie próbowałam szynki dojrzewającej... Ciekawe, czy by mi posmakowała :)
    Podoba mi się, że w przygotowaniu jest proste! Siła i smak tkwią w prostocie ;) i dobrym makaronie! Uwielbiam Malmę ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...