Pieczarki panierowane, smażone w głębokim tłuszczu

Mam dzisiaj dla Was propozycję na lekko pikantne, chrupiące pieczarki panierowane, smażone w głębokim tłuszczu.  Można podać jako dodatek do obiadu. Są również idealna propozycją na przekąskę na imprezkę. Można je zrobić wcześniej, a w odpowiednim czasie podgrzać w mikrofali lub gorącym piekarniku. Pieczarki panierowane dobrze smakują również przestudzone. Może wykorzystacie przepis na Sylwestra?

Pieczarki panierowane, smażone w głębokim tłuszczu



Składniki:

500 g małych pieczarek
sól i pieprz do przyprawienia pieczarek
1 czubata łyżeczka ziół prowansalskich (u mnie zioła Skworcu)
około 1/2 - 3/4 litra oleju rzepakowego do smażenia
bułka tarta - około 1 szklanki

Składniki panierki:

1 jajko
90 ml mleka
100 g mąki pszennej
1/2 płaskiej łyżeczki soli
1/4 płaskiej łyżeczki pieprzu
1 czubata łyżeczka oregano
1 płaska łyżeczka papryki ostrej
1 płaska łyżeczka papryki słodkiej
1 czubata łyżka tartego parmezanu

Wykonanie:
  • Pieczarki myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym.
  • Pieczarki dość mocno solimy i pieprzymy (z obu stron) oraz posypujemy 1 czubatą łyżeczką ziół prowansalskich. Całość mieszamy i odstawiamy na 15 minut.
  • Wszystkie składniki panierki mieszamy łyżką. Ciasto będzie gęste.
  • Panierkę wlewamy do pieczarek i całość bardzo dokładnie mieszamy. Pieczarki muszą być pokryte ciastem z każdej strony.
  • Tak przygotowane pieczarki dokładnie obtaczamy w bułce tartej.
  • Olej wlewamy do niewielkiego rondelka. Jego ilość powinna być taka, aby wrzucone pieczarki się w nim zanurzyły. Jego głębokość może być mniejsza, niż wysokość pieczarki, ponieważ po wrzuceniu dużej ilości pieczarek, jego poziom się podniesie. Ja wlewam około 3 cm oleju.
  • Pieczarki wrzucamy do mocno podgrzanego oleju. Wrzucamy tyle pieczarek, aby jedną warstwą pokryły całą powierzchnię rondelka.
  • Smażymy je około 10 minut - do ładnego zrumienienia panierki.
  • Gotowe pieczarki wyciągamy i odsączamy z nadmiaru tłuszczu na ręcznikach papierowych.
  • Smacznego :)


40 komentarzy:

  1. Moja mama kiedyś takie robiła. Teraz jednak kompletnie zapomniała o tym przepisie. Muszę jej o nim przypomnieć, bo to takie pyszne smaki. Mniam! :)
    Pozdrawiam. :) Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jeszcze faszeruję mięsem mielonych i wtedy panieruje i obsmażam- pyszne są :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jedno z moich ulubionych dań. Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjne pieczarki, rzeczywiście na imprezie muszą robić furorę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie pomyślałabym że można tak zrobić pieczarki fajne

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smacznie wyglądają :) Kiedyś jadłam boczniaki przygotowane w podobny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię tak przygotowane pieczareczki. Są mega pyszne! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna przekąska lub dodatek do dania. Ciekawa jestem jakby wyszedł kalafior w takiej panierce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalafiora nie robiłam, ale w planach mam brokuły :)

      Usuń
  9. Najzdrowsze pewnie nie są ale czasem trzeba sobie trochę pofolgować ;) A wyglądają swietnie i pewnie równie dobrze smakują! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aguś pysznie :-) ja czasami lubię zjeść takie smażone dania z pyszną panierką :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również Marzenko :)
      Jak nie za często, to można :)

      Usuń
  11. Mniam Takie przekąseczki sa najlepsze!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Agnieszka jak ja lubię takie pieczarki, jak mam przed sobą to jem i nie wiem kiedy skończyć. :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przekąska, ja czesto robię te faszerowane

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł. DO tej pory przyrządzałam tak boczniaki, pieczarek jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. podoba mi się, na sylwestra jak znalazł :P coś jak oszukane klopsiki ;P

    OdpowiedzUsuń
  16. A jak w przekroju genialnie wyglądają :D :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie i smacznie wyglądają, aż kusi zabrać choć jedną :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają wspaniale i bardzo smakowicie! Jutro robię :D Pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Polecam podać je z sosem czosnkowym -Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  20. A można jeść również na zimno?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...