Ciapkapusta

Czy ziemniak może smakować nieziemsko? Okazuje się, że tak. Dzisiaj zachęcam do zrobienia pysznych ziemniaków po śląsku. Ciapkapusta to ziemniaki z kapustą kiszoną. Podajemy ją do wszelkiego rodzaju mięs. Idealnie komponuje się z żeberkami. Smak i zapach mojej ciapkapuście nadaje podsmażona cebulka i odrobina kminku.


Ciapkapusta

Składniki:

400 g kapusty kiszonej
500 g obranych ziemniaków
1 duża cebula
oliwa do podsmażenia cebuli
1/4 płaskiej łyżeczki mielonego kminku
sól
pieprz

Wykonanie:
  • Kapustę kiszoną kroimy, aby była drobniejsza.
  • Tak przygotowaną kapustę gotujemy 30 minut. 
  • Ugotowaną kapustę studzimy i dokładnie odciskamy z wody.
  • Ziemniaki gotujemy, do miękkości, w osolonej wodzie.
  • Gorące ziemniaki dokładnie dusimy ubijakiem.
  • Cebulę kroimy w kostkę, solimy i podsmażamy do miękkości, na niewielkiej ilości oliwy. 
  • Do podsmażonej cebuli dodajemy odcedzoną kapustę. Całość mieszamy, doprawiamy kminkiem, solą oraz pieprzem i razem chwilę podsmażamy. Z kapusty musi odparować cała woda.
  • Do tak przygotowanej kapusty z cebulą, dodajemy ziemniaki. Całość mieszamy, chwilę razem podsmażamy i podajemy.
  • Smacznego :)

40 komentarzy:

  1. Nie znam takiej potrawy. Ale mnie zaciekawiłaś tym przepisem. Chętnie wypróbuję :)
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł i fajnie to wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jeszcze nie jadłam tak przygotowanych ziemniaków. Muszę wypróbować bo zapowiadają sie bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hehe, nazwa genialna :D Swoją drogą chętnie spróbowałabym tego dania, bo jeszcze nie miałam okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż, nigdy o tym nie słyszałam, ale wygląda i brzmi bardzo smacznie. Myślę, ze dobre by też było do wątróbki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli to jest sposób na nieziemskiego ziemniaka to koniecznie wypróbuję. Świetna nazwa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz kapuchę, podsmażoną cebulkę i ziemniaki, to będzie Ci smakować :)

      Usuń
  7. Uwielbiamy kiszoną kapustę a ziemniaki jeszcze bardziej :-P szkoda, że tego pierwszego musimy unikać :'(

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze takiego dania nie kosztowałam;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapewne smakują wybornie, ślinka cieknie na sam widok :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U made my day:D to moje ulubione słowo :D:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Cóż za pomysł! Pysznie!!! :) Z chęcią spróbuję takiego połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie muszę zrobić :) Zapowiada się fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam, ale to musi być bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znałam tego dania al wydaje się być smakowite. :)
    Zostaję u Ciebie bo naprawdę kapitalne przepisy.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Pozdrawiam serdecznie. Wpadaj jak najczęściej:)

      Usuń
  15. To taka polska odmiana holenderskiego stamppotu :) Ja robiłam wersję ze szpinakiem lub endywią, ale w jednym z programów Makłowicza słyszałam o wersji z kapustą kiszoną. Do mnie brzmi to świetnie i na pewno wypróbuję! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...