Placki ziemniaczane z czosnkiem i świeżym majerankiem

Dzisiaj w mojej kuchni pachnie świeżym majerankiem i czosnkiem. To zapach placków, które po raz pierwszy jadłam w Pecu pod Śnieżką, w Czechach, małej, górskiej miejscowości w Karkonoszach. Zapraszam na pyszne, aromatyczne, chrupiące placki ziemniaczane z czosnkiem i świeżym majerankiem.


Placki ziemniaczane z czosnkiem i świeżym majerankiem


Składniki:

1,3 kg ziemniaków
8 ząbków czosnku przeciśniętych przez praskę
posiekany pęczek świeżego majeranku
2 czubate łyżki mąki
jajko
1 płaska łyżeczka soli
pół łyżeczki mielonego pieprzu
olej do smażenia

Wykonanie:

Ziemniaki obieramy, myjemy i ścieramy na tarce.
Przekładamy na sitko i odstawiamy na 3 minuty, aby odsączyć nadmiar soku.
Odsączone ziemniaki przekładamy do miski i dodajemy pozostałe składniki. Całość mieszamy.
Placki smażymy z obu stron na gorącym oleju, do momentu uzyskania efektu przyrumienienia.

Placki ziemniaczane z czosnkiem i świeżym majerankiem przygotowane według tego przepisu podaję same, bez dodatków. Ich smak i aromat zastępuje wszelkie sosy.

Smacznego :)



Placki ziemniaczane z czosnkiem i świeżym majerankiem

35 komentarzy:

  1. pomogło. ;)
    ale zapragnęłam teraz zjeść placki ziemniaczane. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie smaki, jakie aromaty....grzech po kolacji bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Agnieszko pyszne placuszki. Super je zrobiłaś - też bym zjadła z chęcią nawet teraz :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Agnieszko pyszne placuszki. Super je zrobiłaś - też bym zjadła z chęcią nawet teraz :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Agnieszko pyszne placuszki. Super je zrobiłaś - też bym zjadła z chęcią nawet teraz :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelka, bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam placki ziemniaczane. Ja robię trochę inaczej i bez mąki, ale doprawione czosnkiem i majerankiem muszą być super

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie zapachy w domu to i my bardzo lubimy :) Wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zacne placuszki. Aż czuję tutaj ich aromat. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię placki ziemniaczane na różne sposoby. Dzisiaj sama też smażyłam, ale Twoje z czosnkiem chętnie też wypróbuję, bo takich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, ja byłam nimi zauroczona. Dokładnie wypytałam w restauracji o recepturę :)
      A kelnerka się dziwiła, że plackami się zachwycam :)

      Usuń
  11. Mniamuśne, pachnące, z chrupiącym brzegiem...ziemniaczana uczta...pyszotka:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł i ten czosnek bardzo mi się spodobał, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiadają się wspaniale. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszne placuszki !! Miałam jutro na obiad zrobić racuchy,ale narobiłaś mi ochoty i zrobię Twoje placuszki ziemniaczane :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i mam nadzieję, że będą smakowały :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Ojej, już sobie wyobrażam ten zapach czosnku podczas smażenia i ten smak placków :) Ale mi narobiłaś smaku! Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pachnie czosnkiem i majerankiem i nie wiem co fajniej :))
      Pozdrawiam, miłego weekendu :)

      Usuń
  16. Pyszne połączenie smaków, spróbuj kiedyś z suszonym tymiankiem - mi smakowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tymianek bardzo lubię. Wypróbuję pomysł, dziękuję :)

      Usuń
  17. Ależ mam ochotę na placki ziemniaczane teraz, z majerankiem nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. dawno nie jadłam placków ziemniaczanych a bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...