Placki z cukinii z czosnkiem i świeżym majerankiem

Moje placki z cukinii pachną czosnkiem i świeżym majerankiem. To te przyprawy nadają im charakteru. Zainspirował mnie wyjazd do Czech. Tam podano mi placki ziemniaczane z tymi przyprawami. Bardzo mi one posmakowały. Pomysł ten przeniosłam na placki z cukinii. I to był strzał w dziesiątkę. 
Od tamtej pory dla placków z cukinii i placków ziemniaczanych wysiewam każdej wiosny majeranek. Trzymam go w donicy, która stoi na balkonie. 
Zapraszam na placki z cukinii z czosnkiem i świeżym majerankiem. A cukinie i czosnek oczywiście wypielęgnowane na mojej działce :)


Placki z cukinii z czosnkiem i świeżym majerankiem


Składniki:

2 kg małych, ładnych cukinii
3 jajka
300 ml mąki
główka czosnku (ząbki przeciskamy przez praskę)
posiekany pęczek świeżego majeranku (lub 4 czubate łyżeczki suszonego)
1 czubata łyżeczka soli
1 płaska łyżeczka pieprzu
olej do smażenia

Wykonanie:

  • Cukinie myjemy, odcinamy końcówki i bez obierania ścieramy na grubej tarce.
  • Startą cukinię porządnie odciskamy, leciuto solimy i przekładamy na sitko na około 30 minut. W tym czasie cukinia nadal będzie puszczała sok. Co jakiś czas cukinię ponownie odciskamy.
  • Po tym czasie cukinię przekładamy do miski, dodajemy pozostałe składniki, całość mieszamy.
  • Placki smażymy z obu stron aż do uzyskania efektu przyrumienienia. Placki są dość miękkie i przewracać je na drugą stronę trzeba delikatnie.


Smacznego :)

20 komentarzy:

  1. Przesmaczne :)
    Muszę zrobić takie na obiadek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo polecam. Ja co roku, gdy zacznie się sezon na cukinię (bo sadzę je na działce) i majeranek, na nowo zachwycam się ich smakiem.

      Usuń
  2. Mam cukinię, mam czosnek ! Pewnie mi sie nie uda zrobic idealnych placków, ale smak zostanie taki sam. haha w konsystencji jajecznicy ! Serdecznie dziękuję za przepis i zapraszam do mnie na fit-muffin.blogspot.com :) A tam pyszna rybka i brokuły na ciepło z czosnkiem ! pychotka Pozdrawiam - Weronika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba lekko posolić i kilka razy odcisnąć cukinię i placki się nie rozpadną do konsystencji jajecznicy :)
      Ale faktycznie placki są dość miękkie. Moja rada: delikatnie przewracaj je na drugą stronę szpatułką do placków (nie widelcem), ale dopiero, gdy się porządnie zrumienią. Można też dodać do nich trochę więcej mąki, wówczas nie będzie tego problemu, ale moim zdaniem tracą wówczas na smaku. Cieszę się, że przepis się podoba. Zachęcam do zrobienia.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Pyszne Ci wyszły, ja najczęściej robię cukiniowo-marchewkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę musiała spróbować z marchewką. Połączenie marchewki z cukinią bardzo lubię :)

      Usuń
  4. Ostatnio bardzo polubiłam cukinię, ale w połączeniu ze świeżym majerankiem jeszcze nie jadłam. Muszę posiać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. Ja dla tych placków obowiązkowo wysiewam majeranek :)

      Usuń
  5. Uwielbiam placki z cukinii pod każdą postacią ;) Twój przepis też z chęcią wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam! Jadam podobne w lokalu z jedzeniem na wagę i uwielbiam je! Teraz w końcu znam ten tajemniczy przepis i moge je robić sama w domu, dziękuję! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię własnie takie z małą ilością mąki ;-) Z majerankiem nie próbowałam! Zwykle dodaję trochę sera fety dla uromaicenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają przesmacznie!
    Ja robie takie z mąką jaglaną i na oleju kokosowym i są mega:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uweilbiam takie placuszki :) Moja mama robi najlpesze ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie w domu w lecie też zawsze były placki z cukinii

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...