piątek, 27 maja 2016

Pomarańczowe muffinki

Dzisiaj propozycja na muffinki pomarańczowe. Moim zdaniem te muffiny są warte grzechu. Skórka pomarańczowa nadaje im cudownego aromatu. Brązowy cukier, którym posypałam wierzch daje efekt przyjemnego chrupania  :)


Składniki:

170 g mąki pszennej
120 g cukru
płaska łyżeczka cukru waniliowego
1/2 płaskiej łyżeczki sody
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

2 jajka
180 g jogurtu naturalnego
60 g roztopionego i ostudzonego masła
1 płaska łyżka soku z pomarańczy
skórka otarta z 3/4 pomarańczy

2 łyżeczki brązowego cukru do posypania muffinów

Wykonanie:
  • Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
  • Pomarańczę dokładnie myjemy, sparzamy i ścieramy z niej skórkę.
  • Do miski wsypujemy składniki suche: mąkę, cukier, cukier waniliowy, sodę, proszek do pieczenia. sól.
  • Do drugiej miski wybijamy jajka i je roztrzepujemy widelcem.
  • Do jajek dodajemy składniki mokre: jogurt, roztopione masło,  sok z cytryny, skórkę pomarańczową. Całość krótko mieszamy widelcem (kilka sekund), tylko do połączenia się składników.
  • Do składników mokrych przesypujemy składniki suche i ponownie całość mieszamy widelcem. Również tym razem musi to trwać jak najkrócej (tylko do połączenia się składników).
  • Ciasto nakładamy do papilotek do około 3/4 ich wysokości i każdą muffinkę posypujemy niewielką ilością brązowego cukru.
  • Tak przygotowane muffiny wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 30 minut w 175 stopniach. Grzałka górna + grzałka dolna, bez termoobiegu. 
  • Po tym czasie muffinki powinny ładnie się zarumienić i dobrze wypiec (musimy osiągnąć efekt suchego patyczka).
Smacznego :)

42 komentarze:

  1. Mniam, też kiedyś piekłam pomarańczowe,są pyszne:) Do swoich dodałam truskawki, fajne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuję, skoro mówisz, że pyszne :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię wszelakie muffinki, pomarańczowych nie jadłam. W najbliższym czasie muszę zrobić. Pozdrawiam Agnieszko -:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam Małgosiu. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Uwielbiam pomarańczowe muffiny! Są bardzo orzeźwiające i lekkie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekłam już bananowe, ale pomarańczowych nigdy. Teraz będzie okazja, bo córka ma za tydzień urodziny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę smacznego, a dla córci wszystkiego najlepszego :)

      Usuń
  5. Z tą chrupką skorupką od cukru muszą być boskie! :D Dzięki za wspólny Błyskawiczny Piątek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo super przepis :) takich jeszcze nie jadłam :D muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też jeszcze nie jadłam pomarańczowych, a coś czuję, że to będzie mój smak :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana to ja zaraz wpadam do Ciebie na te pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Smak i aromat pomarańczy bardzo lubię, myślę, że takie babeczki przypadły by mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W takim razie i ja bym tak pogrzeszyła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Prześliczne muffinki. Zjadłabym taką pomarańczową babeczkę z gałką cytrusowych lodów :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zrobiłam lody. Śmietankowe mogą być ?

      Usuń
  12. Maczane w jogurcie naturalnym na pewno smakowałyby genialnie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Porywam jedną, muszą być bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wpisuję na moją listę "do wypróbowania"

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie fair musieć rezygnować z glutenu przy takich smakołykach. Jak kupię odpowiednie maki, zrobię wersje dla siebie. Jak na razie wyszłam w końcu na zero z mąkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie dieta bezglutenowa zmusza do rezygnacji z niektórych propozycji. Myślę jednak, że dostosujesz ten przepis pod mąkę bezglutenową :)

      Usuń
  16. Aguś ale wspaniałe muffinki, pysznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam cytrusowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muffinki to najuniwersalniejsze ciastka, jakie znam!
    Te pomarańczowe prezentuja się smakowicie...
    :)

    Jest mi bardzo miło, że bierzesz udział w akcji 'Dla mamy' na Mikserze.
    Kasia

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Spodobał Ci się przepis? Daj G+
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...