Karkówka z grilla

Kolejny ciepły, długi weekend przed nami. Jeśli jeszcze nie macie planów, może zachęcę Was do spędzenia jednego dnia przy grillu. Dzisiaj propozycja na karkówkę z grilla. Mięso łatwe do przygotowania, kruche i soczyste. Poza drobiem z grilla, właśnie karkówka sprawdza się najlepiej, grillowana bez dodatków. 

Karkówka z grilla




Składniki:

4 kotlety z karkówki

Składniki marynaty do mięsa:

1 płaska łyżeczka soli (jeśli plastry mięsa są duże, można dodać trochę więcej)
1/4 płaskiej łyżeczki pieprzu mielonego
1 płaska łyżeczka papryki słodkiej
1/4 płaskiej łyżeczki chili
1 czubata łyżeczka majeranku
1 płaska łyżeczka rozmarynu
1 płaska łyżeczka tymianku
1/2 płaskiej łyżeczki kminku mielonego
5 dużych ząbków czosnku przeciśniętych przez praskę
kilka łyżek oleju rzepakowego

Wykonanie:
  • Mięso musimy przygotować dzień wcześniej. Dzięki temu będzie kruche i mięciutkie już po krótkim grillowaniu. 
  • Karkówkę myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym, kroimy na plastry i z obu stron rozbijamy tłuczkiem.
  • Wszystkie składniki marynaty mieszamy w misce. Oleju dajemy tyle, aby marynata była  dość gęsta, ale płynna i łatwo rozprowadzała się po mięsie.
  • Karkówkę wkładamy do pojemnika, polewamy marynatą i całość dokładnie mieszamy. Marynata musi dokładnie pokryć mięso ze wszystkich stron.
  • Pojemnik zamykamy i odstawiamy na całą noc do lodówki.
  • Karkówkę grillujemy na średnim żarze, do miękkości mięsa. Właściwa temperatura na grillu to taka, gdy mięso się nie przypala w czasie około 10 - 12 minutowego grillowania. Mniej więcej po tym czasie mięso będzie miękkie.
  • W połowie czasu grillowania, mięso przewracamy na drugą stronę.
  • Smacznego :)

28 komentarzy:

  1. Cudowna, smakowita i aromatyczna karkóweczka :) Najlepsza! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię karkowke.Jest soczysta no i ten tłuszczyk jak się topi. ..czego chcieć więcej -:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ją bardzo lubię Małgosiu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Przepyszne mięsko :) a u nas popsuła się pogoda i chyba nici z ponownego grilowania :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Co prawda fankami mięsa nie jesteśmy ale taką karkóweczkę do sałatki by się zjadło :D

    OdpowiedzUsuń
  5. To lubię :-) U mnie jutro na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak chodzi za mną grill, a u Ciebie jeszcze takie pyszności mnie kuszą! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię taką karkówkę, też planuje grilla na weekend. Miłego kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego weekendu kochana i grilla. Ma być ładnie :)

      Usuń
  8. Mało robię dań z karkówką, ale na grill to bym wpadła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie aromatyczne mięsko :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie treściwe mięsiwa. Mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  11. do karkówki z grilla mam słabość :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj..oj..widok zniewalający. Uwielbiamy tak pięknie upieczoną karkówkę. Pyszotność!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wysmażona karkóweczka! Aż ślinka cieknie na jej widok :) Ja zabieram się za grilla w sobotę o ile dopisze pogoda. Karkóweczka pojawi się i u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda ma być śliczna. Życzę miłego grillowania :)

      Usuń
  14. No proszę, właśnie dziś jadłam karkówkę z grilla. Jest to moje ulubione danie z grilla ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ją bardzo lubię, chociaż nie mam ulubionego. Uwielbiam wiele dań z grilla :)

      Usuń
  15. Super przepis. Ja bym użył siekacza, żeby wprowadzić marynatę wgłąb mięsa, ale i tak wygląda idealnie!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...