Pomarańczowa babka z ricottą i migdałami

Pomarańczowa babka z ricottą i migdałami to ciasto, które jest pełne smaków i aromatów. Mocno wyczuwalny smak migdałów, głęboki pomarańczowy aromat oraz puszystość i delikatność, którą nadaje serek ricotta. Czy można chcieć czegoś więcej?

Pomarańczowa babka z ricottą i migdałami
 

Składniki:

230 g mąki pszennej (typ 500)
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
50 g drobno krojonych, blanszowanych migdałów (u mnie Skworcu)

2 jajka
160 g cukru

80 ml oleju
1 łyżeczka aromatu pomarańczowego
250 g serka ricotta

Wykonanie:
  • Przepis na podłużną blaszkę o wymiarach górnych, około 10 cm x 30 cm, którą wykładamy papierem do pieczenia.
  • Do małej miseczki wsypujemy produkty suche: mąkę, proszek do pieczenia oraz pokrojone migdały i całość mieszamy. 
  • Do dużej miski wbijamy jajka oraz wsypujemy cukier i razem ucieramy mikserem na puszystą, jasną masę.
  • Zmniejszamy obroty miksera i dodajemy kolejno olej, aromat pomarańczowy i ricottę. Całość miksujemy tylko do połączenia się składników. 
  • Dosypujemy produkty suche i całość mieszamy łyżką, ale tylko do połączenia się składników. 
  • Ciasto przekładamy na blaszkę i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy je 50 minut w temperaturze 175 stopni: grzałka dolna + grzałka górna, bez termoobiegu.
  • Przed wyjęciem sprawdzamy patyczkiem, czy ciasto jest upieczone. Patyczek powinien być suchy, a ciasto ładnie zrumienione.
  • Smacznego :)

56 komentarzy:

  1. to ciasto dla mnie! pyszne smaki... wszystkie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomarańczowa babka? Czytasz mi w myślach! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak są wyczuwalne migdały to już wiemy, że nam bardzo by smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są. Zarówno w smaku, jak i podczas jedzenia lekko chrupią :)

      Usuń
  4. Ale puszysta! Pięknie się prezentuje i na pewno smakuje rewelacyjnie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja, uwielbiam takie włoskie, domowe smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyrosło i wygląda na bardzo delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo delikatne i długo zachowuje tą miękkość :)

      Usuń
  7. Aga przepiękna babeczka, mnie nigdy nie lubiły takie wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna, puszysta i bardzo apetyczna babka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale wygląda kochana :)porywam kawałeczek do kawki :) mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super babka, musi być bardzo apetyczna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda smakowicie:) Mam już pomysł na sobotnią pychotkę do kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawe połączenie, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o ja cie kręcę ... jak ja uwielbiam takie zwykłe ciasta! Do czarnej kawy idealne <3

    OdpowiedzUsuń
  14. To moje smaki. Babka pięknie się upiekła i z pewnością pysznie smakuje.
    Miłego weekendu Agnieszko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Migdały i serek ricotta odgrywają kluczową rolę na smak ciasta! Jestem tym ciastem zachwycona i będę robić bardzo często. Taki niezwykle zwykły placuszek - palce lizać!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasto smakuje. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. I taka jest. A dodatkowo bardzo prosta do zrobienia. Zachęcam do zrobienia i pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Wygląda smakowicie! :) Mam ochotę ją upiec! :) Dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam ciacha z migdałami  . Świetny pomysł na dodanie serka ricotta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny, to mało powiedziane. Ciasto wyszło cudne. Na stałe zagościło w moim domu :)

      Usuń
  19. Babki piekę tylko na Wielkanoc, ale ta mnie zaintrygowała i może niedługo zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ta babka jest obłędna, taka wyrośnięta i puchata, na pewno niezwykle aromatyczna, bo składniki o tym świadczą. Ciasta jemy sporadycznie ale kawałek tej babeczki zjedlibyśmy z ogromną przyjemnością. Przepis wykorzystamy.
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za ten blog :)
    Przepisy są świetne , urozmaicają nam życie.
    Ostatnio robiłam ciasto marchewkowe, wyszło zabójczo i ma mało kalorii :)

    OdpowiedzUsuń
  22. specjalność mojej babci ;-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Warto upiec !!! 15 min. roboty i babka w piecu, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...