Szaszłyki drobiowe z cukinią

Dzisiaj mam dla Was aromatyczne szaszłyki drobiowe. Mięso przyprawiłam domową mieszanką gyros i połączyłam z cukinią. Tak przygotowane mięso jest bardzo soczyste. Szaszłyki proponuję podać z sosem czosnkowym lub sosem tzatziki.

Szaszłyki drobiowe z cukinią




Składniki:

cała podwójna pierś z kurczaka (wyjdzie około 7-8 szaszłyków)
3 malutkie cukinie
patyczki do szaszłyków
olej rzepakowy
sól

Składniki marynaty do mięsa:

5 ząbków czosnku przeciśniętych przez praskę
czubata łyżeczka oregano (polecam przyprawy Skworcu)
czubata łyżeczka majeranku
płaska łyżeczka słodkiej papryki
pół płaskiej łyżeczki ostrej papryki
szczypta chili
płaska łyżeczka rozmarynu
płaska łyżeczka tymianku
pół płaskiej łyżeczki mielonego kminku
pół płaskiej łyżeczki zmielonego pieprzu
pół płaskiej łyżeczki soli
kilka łyżek oleju rzepakowego

Wykonanie:
  • Szaszłyki przygotowujemy minimum 2 godziny przed grillowaniem.
  • Cukinię myjemy i bez obierania kroimy na plasterki o grubości około 0,5 cm. Polewamy ją 3-4 łyżkami oleju rzepakowego i dokładnie w nim obtaczamy. Cukinię solimy.
  • Piersi myjemy, osuszamy na ręczniku papierowym i kroimy na niewielkie kawałki o grubości około 1,5 cm. 
  • W celu przygotowania marynaty, wszystkie jej składniki mieszamy w misce. Oleju dajemy tylko tyle, aby marynata była lekko płynna, ale jeszcze gęsta. 
  • Marynatę wylewamy na mięso i całość dokładnie mieszamy.
  • Tak przygotowane mięso i cukinię, nabijamy naprzemiennie na patyczki do szaszłyków i odstawiamy do lodówki na przynajmniej 2 godziny. Przy nabijaniu składników na patyczki, pamiętajcie, aby mięso było na końcówkach szaszłyków.
  • Rozpalamy grilla. Szaszłyki grillujemy na niewielkim żarze, około 14 minut. W połowie czasu, szaszłyki obracamy na drugą stronę. 
  • Smacznego :)

18 komentarzy:

  1. Fajne danie, lubię cukinię, więc to coś w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę fajne!
    Trzeba się skusić.
    Cukinii mam pod dostatkiem.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne szaszłyki :) Uwielbiam wszystko co z cukinią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności, zjadłabym takiego z grilla :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje ulubione połączenie :) Latem na grillu zawsze się takimi zajadam, czasem dodaję jeszcze pieczarki :D A marynata do mięsa bardzo fajna, będę musiała "podkraść" przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie podane.Dzisiaj u mnie też cukinia, ale z patelni 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda naprawdę bardzo pysznie, nie miałam okazji jeszcze takich jadać!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszny pomysł na szaszłyki :) Na grilla byłyby idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. to zdecydowanie pyszne połączenie! mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż nam zapachniało grillem w pokoju :D

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja dziś szukałam przepisu na cukinię - ale nie leczo no i proszę - koniecznie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...