Śledzik pod pierzynką

Święta kojarzą mi się między innymi ze śledziami podawanymi na różne sposoby. Dzisiaj "śledzik pod pierzynką" poleca się na spotkania rodzinne.


Śledzik pod pierzynką

Składniki:

4 filety śledziowe w oleju (250 g)
2 ziemniaki
2 marchewki
3 jajka
średnia cebula
kilka łyżek majonezu
pieprz

Wykonanie:
  • Marchewkę i ziemniaki gotujemy w mundurkach (w osolonej wodzie). Studzimy i obieramy.
  • Jajka gotujemy na twardo.
  • Śledzie kroimy na małe kawałki.
  • Cebulę, marchewkę, ziemniaki oraz białko z jajek kroimy w drobną kostkę.
  • Żółtka ścieramy na drobnej tarce.
  • Śledzie, ziemniaki, marchewkę, białko z jajka, cebulę łączymy. Dodajemy pieprz i majonez. Całość mieszamy.  
  • Sałatkę przekładamy do salaterki, w której będziemy ją podawać. Wierzch smarujemy niewielką ilością majonezu oraz posypujemy startymi żółtkami.
  • Sałatkę przykrywamy i wkładamy do lodówki.
  • Smacznego :)

23 komentarze:

  1. Bardzo apetyczne te śledziki :) Zjadłabym z wielką przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z takim śledzikiem jeszcze się nie spotkałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm, mniam, mniam. Zjadłabym. Apetycznie wyglądają te śledziki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię śledzia w takiej wersji <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Aguś bardzo fajny ten śledzik 😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na śledzie, z chęcią bym je zjadła w takim wydaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wersji na śledzie jest mnóstwo :D Ten wygląda również interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, jak już pisałam nieraz uwielbiam takie przepisy. Podoba mi się idea takiej "pierzynki" ;)
    Śledziki ślicznie podane i na pewno smaczne.
    Czarujesz przepiękne wspaniałości.
    Pozdrowionka piątkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śledzie pod pierzynką robię, ale zupełnie inaczej (z ogórkiem i jabłkiem). Ta wersja bardzo mi się podoba. I do tego tak ładnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm... Jak cudownie podany śledzik! Pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno takie zrobię,uwielbiam śledziki☺

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy takiego nie jadłam, wygląda przepysznie :) I jeszcze tak uroczo podany :D

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszna wersja na śledzika :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śledzik na Święta musi być :) Z takimi dodatkami na pewno smakuje super :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Za śledzie to ja kochana podziękuję. :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Od prawie dwóch miesięcy jadę głownie na śledziach (uroki ciąży), więc też przepis jest dla mnie jak znalazł :) Coś nowego i interesującego :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi ciekawie, takiego śledzika jeszcze nie jadłam!!!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...