Wafle z powidłami śliwkowymi i masą kakaowo - waniliową

Mam dla was przepis na domowe wafelki, przełożone maślanymi warstwami kakaowo - waniliowymi i powidłami śliwkowymi. Chrupiące i proste do zrobienia.

Wafle z powidłami śliwkowymi i masą kakaowo - waniliową

Składniki:

150 g miękkiego masła
130 g cukru pudru
pół płaskiej łyżeczki mielonej wanilii (polecam Skworcu)
70 g mleka w proszku
powidła śliwkowe -około 300 g
opakowanie andrutów - 5 sztuk
1 czubata łyżeczka kakao

Wykonanie:
  • Masło musi być miękkie, więc wyjmujemy je z lodówki co najmniej 2 godziny przed robieniem wafli.
  • Masło i cukier puder miksujemy robotem kuchennym, do uzyskania  jasnej, puszystej masy. Pod koniec ucierania dodajemy mieloną wanilię oraz mleko w proszku i ucieramy jeszcze chwilę.
  • Masę maślaną dzielimy na dwie części. Do jednej dodajemy kakao i miksujemy do chwili połączenia się składników.
  • W moim opakowaniu wafli było 5 andrutów. Do wysmarowania były więc 4 warstwy: jedną warstwę wysmarowałam przygotowaną masą waniliową, jedną przygotowaną masą kakaową, dwie warstwy przełożyłam powidłami śliwkowymi. Masę maślaną i powidła najlepiej jest rozprowadzać po waflach długą, płaską szpatułką.
  • Wafle dociskamy, kroimy, umieszczamy w zamykanym pojemniku i wkładamy do lodówki na 2 godziny. Podajemy schłodzone.
  • Smacznego :)

20 komentarzy:

  1. Ummm, Agnieszko... Ale pyszny przepis. Zabieram go. Uwielbiam wafle, ale tylko te domowe. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wafle, schrupałabym kilka na drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się taki pyszny wafelek domowy.
    Sama za takimi przepadam, więc to moja bajka.
    Pozdrawiam serdecznie! Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno dobrze smakują :)
    I wafle są fajne - nie takie białe, blade jak te tradycyjne tortowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aguś bardzo fajny pomysł, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne są domowe wafle:) Moja mama kiedyś często takie robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię takie domowe wafle, ale z powidłami jeszcze ich nie jadłam, bardzo fajny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie smak naszego dzieciństwa <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszności Aguś. Uwielbiam takie słodkości 😃

    OdpowiedzUsuń
  10. Smak dzieciństwa :) Sama jako dziecko często robiłam takie wafle z rodzeństwem ciotecznym.

    OdpowiedzUsuń
  11. Agnieszka, jakie apetyczne wafelki. :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie domowe słodycze, bo można je przygotować szybko i prosto, a do tego są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne wafelki. Dawno takich nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszny pomysł na deser :D Bardzo lubię podjadać takie wafle od czasu do czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne wafle z powidłami śliwkowymi :))

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...