Sernik

Pyszny, delikatny, puszysty sernik. Idealny  na święta.

Sernik

Składniki:

1 kg sera z wiaderka
100 g miękkiego masła
250 g cukru
6 jajek
3 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki wanilii mielonej

Wykonanie:
  • Wszystkie składniki wyjmujemy z lodówki, aby miały temperaturę pokojową.
  • Tortownicę o średnicy 23cm wykładamy papierem do pieczenia.
  • Masło z cukrem ucieramy mikserem. Krótko, około 2 minuty.
  • Do masła dodajemy żółtka i całość chwilę ucieramy (około 3 minuty). 
  • Dodajemy mąkę ziemniaczaną i mieloną wanilię. Ucieramy krótko, do połączenia składników.
  • Twaróg dzielimy na  4-5 części i stopniowo dodajemy do masy jajeczno - maślanej. Ucieramy na wolnych obrotach,  krótko, tylko do połączenia się składników.
  • Białka ubijamy na sztywno i łyżka po łyżce dodajemy do masy. Mieszamy delikatnie łyżką.
  • Ciasto wylewamy na blaszkę i wkładamy do nagrzanego piekarnika. 
  • Pieczemy 50 minut w 170 stopniach na grzałkach: dolna + termoobieg. Po tym czasie zmniejszamy temperaturę do 150 stopni i pieczemy kolejne 20 minut. 
  • Sernik studzimy w zamkniętym piekarniku. Sernik trochę opadnie, ale nie wpłynie to na smak i jakość sernika. To jest normalne.
  • Smacznego :)

10 komentarzy:

  1. Nie wyobrażam sobie świąt bez sernika

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serniki pod każdą postacią, to nasze ulubione ciasto, Twój prezentuje się rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczne serniczek :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialnie smakuje :) idealny pomysł na deser dla dzieci, sama uwielbiam z dużą ilością rodzynek albo brzoskwini, ale dzieci preferują taki jak Twój.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym zjadła, ale wypieki nie są moją mocną stroną. Widziałam ostatnio przepis na sernik bez pieczenia, ale zastanawiam się, czy warto go robić. Szkoda mi kasy na zmarnowanie składników, szczególnie, że dobry, swojski ser jest drogi. U mnie w domu nie było świąt bez sernika i murzynka. Mi najlepiej wychodzi szarlotka :) Jeszcze nie zdarzyło mi się kupić ciasta, które by smakowało jak domowe. Może to kwestia przyzwyczajenia, szczególnie jeśli przez lata wykorzystuje się te same receptury.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedziałam o tym, podoba mi się ten blog.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...