Smażone szparagi

Pamiętam czasy, kiedy szparagi były dla mnie warzywem, o którym nic nie wiedziałam. Dzisiaj nie wyobrażam sobie wiosny bez szparagów w kuchni. 
Szparagi często traktuję jako przekąskę w ciągu dnia. Zapraszam na szparagi usmażone klasycznie, na oliwie i masełku.


Smażone szparagi

Składniki:

pęczek zielonych szparagów
łyżka masła
3 łyżki oliwy
sól
pieprz

Przygotowanie:
  • Ze szparagów odłamujemy końce, które wyrzucamy. Szparag sam złamie się w odpowiednim miejscu.
  • Szparagi myjemy i obieraczką do warzyw usuwamy z końcówek skórkę.
  • Na patelni rozgrzewamy oliwę. 
  • Wrzucamy szparagi. Solimy, pieprzymy. 
  • Podczas smażenia szparagi obracamy.
  • Po około 6 - 8 minutach, gdy szparagi są prawie gotowe, dodajemy masło. Jeszcze chwilę smażymy. 
  • Szparagi zdejmujemy z patelni, gdy są miękkie i ładnie przyrumienione.
  • Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. A ja ciągle mam problem aby przekonać się do szparagow :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi zasmakowały. Ale ja bardzo lubię warzywa smażone na patelni.
    Chociaż ich smak mnie zaskoczył. I ciągle mam wrażenie, że coś mi przypomina.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam szparagi, ale nienawidzę ich obierać hehe:) wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to robię skrobaczką do warzyw, więc idzie sprawnie. Zielonych nie trzeba obowiązkowo obierać, ale ja to zawsze robię :)

      Usuń
  4. Uwielbiam je! Narobiłaś mi niezłego smaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się. Ja każdej wiosny czekam na nie z utęsknieniem :)

      Usuń
  5. Chyba muszę w końcu je spróbować, jakoś zawsze omijam te warzywa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, chociaż z ciekawości. Możesz je pokochać tak, jak ja :)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...