Ciasteczka pełnoziarniste z płatkami owsianymi i orzechami

Pieczenie ciasteczek ma w sobie pewną magię. Wiele się nie napracujemy, bawimy się w nadawanie kształtu, a po całym domu roznosi się piękny aromat. Dzisiejsze ciasteczka zrobiłam z mąki z pełnego przemiału, dodałam do nich płatki owsiane, orzechy laskowe, arachidowe i migdały. Główną nutę smakową nadają im jednak orzechy laskowe.





Składniki (wyszło 30 ciasteczek):

100 g masła
100 g płatków owsianych
150 g mąki pszennej z pełnego przemiału (typ 1850)
1 łyżeczka olejku pomarańczowego
150 g cukru
3/4 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 płaskiej łyżeczki sody 
1 jajko
1 płaska łyżeczka wanilii mielonej lub 2 czubate łyżeczki cukru z wanilią (u mnie Skworcu)

Wykonanie:
  • 2 blaszki (te z piekarnika) wykładamy papierem do pieczenia.
  • Orzechy laskowe kroimy na pół, migdały kroimy drobno, orzechy arachidowe zostawiamy w całości.
  • Masło kroimy na małe kawałki, wrzucamy do miski. Dodajemy wszystkie składniki ciasteczek i całość zagniatamy w rękach. Składniki powinny dokładnie się połączyć. Masa będzie gęsta, ale łatwa do formowania.
  • Z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, które spłaszczamy w dłoniach i rozkładamy na blaszkach.
  • Blaszki wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 20 minut w 175 stopniach. Ja piekę na grzałkach: dolna + grzałka z termoobiegiem.
  • Ciasteczka wyjmujemy z piekarnika, gdy są ładnie zrumienione i prawie wysuszone. Mają być lekko miękkie na środku. Po wystygnięciu, zrobią się kruche. W połowie czasu pieczenia zamieniamy blaszki miejscami, aby ciasteczka upiekły się równomiernie.
  • Ciastka najlepiej smakują zupełnie ostudzone.
  • Smacznego :)

33 komentarze:

  1. Przepyszne ciasteczka kochana :) częstuję się jednym :)miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis! W ogóle nie opłaca się kupować gotowych ciasteczek. Te domowe są najlepsze i jest w nich właśnie ta magia, o której piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przypomniałaś mi o istnieniu ciasteczek pełnoziarnistych. Uwielbiam je pod każdą postacią. Kiedyś piekłam bez przerwy, a potem jakoś sobie o nich zapomniałam :(
    Z orzechami, migdałami muszą być doskonałe! Już czuję ten smak! Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam słabość do ciasteczek, szczególnie podjadanych wieczorem :) Twoje pyszne ciasteczka zniknęłyby u mnie błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie ciasteczka wprost uwielbiamy potem zalewać mlekiem zamiast płatków <3 Pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smaczne, chrupiące i pachnące ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne ciasteczka, ostatnio mogłabym wcinać tylko takie ciastka :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię ciasteczka z płatków owsianych - smaczne i zdrowe. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pysznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie pożywne ciasteczka :) Idealna przekąska przed i po treningu! Koniecznie upiekę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. robiłam kiedyś bardzo podobne ciasteczka - były przepyszne. jak zawsze - najlepsze jeszcze ciepłe! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jestem zapalonym chrupaczem i chrupnęłabym twoje ciasteczka. CO do ostatniego okruszka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z moim mężem możecie sobie ręce podać. Też jest takim ciasteczkowym chrupaczem :)

      Usuń
  13. Jestem za nawet dwa razy za za znakomitymi chrupaczami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjne ciacha, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jak dla mnie rewelacyjne ciacha :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...