Karkówka duszona w cebuli i keczupie

Dzisiaj kolejna propozycja na mięso aromatyzowane cebulą. Tym razem przepis na karkówkę duszoną w cebuli i keczupie. Mięsko wprost rozpływa się w ustach, jest mięciutkie i soczyste, a aromat podsmażanej cebuli zadowoli każdego smakosza tego warzywa. Dla mnie mięso idealne :)

Karkówka duszona w cebuli i keczupie




Składniki:

4 - 5 kotletów z karkówki
sól
pieprz
papryka słodka
6 średnich cebul
100 ml keczupu ( ja daję łagodny keczup Kotlin)
oliwa lub olej

Wykonanie:

  • Do przygotowania karkówki w cebuli i keczupie potrzebujemy dużej patelni- rondla z pokrywką.
  • Mięso pokrojone na kotlety rozbijamy tłuczkiem. Solimy, pieprzymy, posypujemy słodką papryką i odkładamy na pół godziny. 
  • Po tym czasie kotlety obsmażamy z obu stron na oliwie lub oleju. Gdy kotlety się ładnie podrumienią, zdejmujemy je z patelni i przekładamy na talerz, aby odpoczęły. 
  • Na tłuszcz ze smażenia kotletów wrzucamy cebulę pokrojoną w półkrążki. Cebulę solimy do smaku, pieprzymy, posypujemy słodką papryką i podsmażamy do lekkiego zmięknięcia. 
  • Gdy cebula lekko zmięknie, wkładamy do niej kotlety. Mięso umieszczamy pod cebulą. 
  • W 1 szklance wody rozrabiamy keczup i dolewamy na patelnię. 
  • Całość dusimy, aż mięso będzie miękkie (około 90 - 100 minut).  Po około godzinie duszenia, gdy smaki przejdą sobą nawzajem sos próbujemy i jeśli zachodzi taka potrzeba, doprawiamy solą, pieprzem i papryką.
  • Smacznego :)

61 komentarzy:

  1. Bardzo smaczne mięsko. Uwielbiam takie duszone z cebulką. Istna wyżerka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smacznie 😃😀😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama dość często robi taką karkówkę tyle że w sosie własnym

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja kulinarna, chętnie ją przygotuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię taką karkówkę,ale nie przyprawiamy niczym. Układam na wierzch kapustę kiszoną i na to smaruję majonezem. Potem do piecyk i dusimy. Polecam pycha.
      Ps.mięsa nie obsmażamy tylko surowe i reszta na wierzch jak pisałam.

      Usuń
  5. Taka mięciutka karkóweczka w dobrym sosie pieczarkowym to zawsze hit na imprezach rodzinnych :D Twoja wersja na 100% znalazłaby fanów w naszej rodzinie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię karkówkę duszoną na różne sposoby. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. robię podobnie karkówkę, ja dodaje jeszcze pieczarki :) pysznie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już nie pamiętam, kiedy ostatni raz robiłam karkówkę... Czas to zmienić i zrobić coś dobrego i mięsnego dla małżonka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Karkóweczka duszona z cebulą to moja ulubiona potrawa. Świetny pomysł Agnieszko z dodaniem keczupu. Pysznie wygląda i już wiem jak wspaniale smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana pyszności :-) uwielbiam tak przygotowane mięsko :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Karkówka i cebula to takie nieformalne małżeństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny obiad, za taka karkóweczkę dałabym sie pokroić

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna i bardzo smakowita karkóweczka :) Idealna <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Co za wyżerka! Akurat "chodziła" ostatnio za mną karkówka :D Zrobię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam podobny przepis, takie mięsko jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mięso podane w ten sposób jest przepyszne! Delikatne, lekko kwaśne - jednym słowem idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jak mięso idealne, to trzeba spróbować, nie ma wyjścia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mięsko w takim wydaniu smakuje wybornie. Robimy podobną wersję tyle,że dodajemy sporo warzyw.
    Pozdrawiamy serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam. Z warzywkami również robię i również uwielbiam :)

      Usuń
  18. Ale pyszne danie. Karkóweczka pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacyjny sposób podania karkówki. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. A moglabym sie dowiedziec do jakiego stopnia/ew.ile czasu podsmazyc ta karkowke przed dodaniem reszty?dziekuje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obsmażamy krótko. Mięso podczas obsmażania nie ma zrobić się miękkie. Ma nabrać ładnego kolorku. Nabierze również smaku.
      Czas obsmażania zależy od temperatury patelni. Proszę dość mocno nagrzać patelnię i z obu stron doprowadzić do ładnego, apetycznego zarumienienia mięsa. Do takiego apetycznego wyglądu. I to wystarczy.
      Patelnia jednak musi być mocno nagrzana, aby mięso się obsmażało, a nie puszczało sok. I jeśli robi Pani, tak jak ja, kilka płatów karkówki, to proszę całego mięsa na jeden raz nie kłaść na patelnię, tylko maksymalnie po dwa kotleciki. Gdyby Pani położyła za dużo mięsa na patelnię, to również zaczęłoby puszczać sok, a przestałoby się obsmażać. Patelnia wytraciłaby bowiem za szybko temperaturę.
      Czyli temperatura patelni taka, aby kotleciki się obsmażały na ładny kolorek, nie puszczając soku. I tak kotlecik, za kotlecikiem. Proszę się przygotować na to, że będzie pryskać :)
      Mam nadzieję, że pomogłam. Pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Dzisiaj zrobiłam i muszę powiedzieć że niebo w gębie!!!!! Pyszneeeee i na pewno jeszcze nie raz to zrobie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało. Jest mi bardzo miło to czytać. Pozdrawiam :)

      Usuń
  22. za słodkie lepiej dac ostry ketchup lub ostra papryke

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostry keczup lub papryka nie zniwelują słodyczy, którą ma w sobie cebula. Nadadzą jedynie pikantności, którą ja nadaję tu pieprzem. Ale oczywiście keczup pikantny i ostra papryka jak najbardziej będą tu pasowały.
      Cebula odpowiednio osolona podczas podsmażania nigdy nie dała mi odczucia zbytniej słodkości. Myślę Anonimowy, że za mało posoliłeś cebulkę. Pozdrawiam :)

      Usuń
  23. Wyglada smacznie,do tego ziemniaki czy ryz?😆

    OdpowiedzUsuń
  24. Juz obieram ziemniaki, miesko pyszne,do dalam troche japonskiej soji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mięsko smakuje. Smacznego 😊

      Usuń
  25. Zdecydowałam, że w najbliższy wolny dzień zrobię i podzielę się uwagami, nabrałam wielkiej ochoty na tę karkówkę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja robię podobnie ale dodaje leśne grzyby do tego jest równie rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całą pewnością jest pyszna. Gdybym miała grzyby, to bym zrobiła choćby w ten weekend :)

      Usuń
  27. na zdjeciu karkówka jasna moja wyszła ciemna czy to zalezy od keczupu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być keczup, temperatura przy duszeniu, stopień podsmażenia mięsa, ale również ilość sosu ( czym mniej tym ciemniejszy kolor). Jeśli odparuje nam więcej wody, kolor będzie ciemniejszy. Także światło przy robieniu zdjęcia o tym decyduje. Czym słonecznej tym jaśniejsze zdjęcie wychodzi. To zdjęcie było robione w naturalnym słonecznym oświetleniu. Proszę nie zwracać uwagi na intensywność wybarwienia. Z doświadczenia wiem, że mogło wyjść ciemniej. Pozdrawiam

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...