Sałatka z kapusty pekińskiej, a'la colesław

Dzisiaj sałatka, która idealnie komponuje się z mięsami. Prosta i pyszna sałatka z kapusty pekińskiej, a'la colesław.

Sałatka z kapusty pekińskiej, a'la colesław


Składniki:

1 niewielka kapusta pekińska
1 duże jabłko
1 duża marchewka
1 średnia cebula czerwona
1 czubata łyżka jogurtu naturalnego
2 czubate łyżki majonezu
duża garść posiekanej świeżej natki pietruszki
2 łyżki soku z cytryny
1 płaska łyżeczka cukru pudru
sól i pieprz

Wykonanie:
  • Kapustę drobno siekamy.
  • Jabłko i marchewkę ścieramy na tarce o grubych oczkach.
  • Cebulę kroimy w drobną kostkę.
  • Dodajemy jogurt, majonez, natkę pietruszki, sok z cytryny, cukier puder oraz sól i pieprz do smaku.
  • Mieszamy.
  • Wkładamy do lodówki na 30 minut.
  • Smacznego :)


41 komentarzy:

  1. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju sałatki i surówki. Twoja wygląda świetnie i pewnie jest mega smaczna. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super surówka, sprawdzi się do wielu obiadów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna sałatka, pasuje do wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja te z pekinką bardzo lubię i dość często robię do obiadu

    OdpowiedzUsuń
  5. Sprawdzona sałatka do obiadu

    OdpowiedzUsuń
  6. Na takie surówki ma się ochotę zwłaszcza zimą :) Uwielbiam Colesław, więc wersja z kapustą pekińską też by mi smakowała, a na pewno byłaby trochę dzięki niej delikatniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No i nabrałam na nią ochoty! Akurat będę robiła obiad późny wieczorkiem i taki dodatek by się mi przydał idealnie :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie surówki! Zimą, jak znalazł! Bogactwo witamin i minerałów, a także błonnika, niezbędnego do prawidłowej pracy układu pokarmowego. Uważam, że surówki powinny być stałym elementem jesienno - zimowych jadłospisów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Aguś pyszna sałatka. Zdecydowanie moje smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Agnieszka bardzo lubię chrupiące surówki, super zestaw

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię takie surówki. Czasem jem sobie je na samo, jak przekąskę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Prosty przepis, a sałatka wygląda bardzo apetycznie! Najbardziej zaskoczyło mnie jednak to jabłko. Warto by było słodkie czy raczej kwaskowate?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tradycyjnej sałatce colesław jabłka nie ma. To jest trochę zmodyfikowany przepis. Jabłko dałam zamiast octu winnego, więc raczej kwaskowate.
      Natomiast, jeśli chcesz tradycyjnego colesława, ale z pekinki, to zamiast jabłka daj 1-1,5 łyżki białego octu winnego. Taki smakowy zamiennik. A najlepiej, jak Ci zasmakuje, to zrób raz tak, a raz tak i wybierz, którą wolisz. Obie są warte zachodu :)

      Tradycyjnego colesława robię tak:
      http://smakmojegodomu.blogspot.com/2016/01/saatka-colesaw.html

      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Dziękuję Agnieszka za wskazówki! Dobrze, że spytałem o te jabłko. Obstawiałem, że powinno być słodkie ;)

      Usuń
  13. Pyszna, zdrowa i chrupiąca sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniała jest ta sałatka :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam surówki, mam kilka tych "najlepszych"...nie wiem czemu jednak nie lubię ich przygotowywać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepyszna sałatka - idealna do obiadu. Bardzo lubię takie połączenia :D

    OdpowiedzUsuń
  17. przepyszna i sprawdzona sałatka:) idealna do obiadu chociaż ja lubię taką bez niczego podjadać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. super. jako "sałatko-maniaczka" na pewno wciągnęłabym ze smakiem taką sałatkę : )

    OdpowiedzUsuń
  19. takie sałatki/surówki zawsze kojarzą nam się z naszą babcią :D U niej obiad bez takiej sałatki to nie obiad :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...