Ciasto piernikowe z ricottą i orzechami włoskimi

Zima to czas ciast pachnących przyprawami korzennymi. Dzisiaj mam propozycję na miękkie, wilgotne ciasto piernikowe, z ricottą i orzechami włoskimi.

Ciasto piernikowe z ricottą i orzechami włoskimi



Składniki:

220 g mąki pszennej
1 czubata łyżeczka cynamonu
1 czubata łyżeczka przyprawy do piernika (u mnie Skworcu)
1 czubata łyżeczka kakao
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
100 g siekanych orzechów włoskich 

2 jajka
160 g cukru

100 ml oleju
250 g serka ricotta

Wykonanie:
  • Przepis na keksówkę, o wymiarach górnych, około 10 cm x 30 cm. 
  • Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia.
  • Produkty suche wsypujemy do miski i dokładnie mieszamy: mąkę, cynamon, przyprawę do piernika, kakao, proszek do pieczenia, orzechy włoskie.
  • W innej, dużej misce, jajka z cukrem ucieramy mikserem na puszystą, jasną masę.
  • Zmniejszamy obroty miksera i dodajemy kolejno olej i ricottę. Miksujemy tylko do połączenia się składników.
  • Dodajemy wymieszane produkty suche i całość mieszamy łyżką. Ciasto mieszamy tylko do połączenia się składników. Może mieć małe grudki.
  • Ciasto przekładamy na blaszkę i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy je 50 minut w temperaturze 175 stopni: grzałka dolna + grzałka górna, bez termoobiegu.
  • Przed wyjęciem sprawdzamy patyczkiem, czy ciasto jest upieczone. Patyczek powinien być suchy.
  • Smacznego :)

29 komentarzy:

  1. Takie ciasta są pyszne, no i ten zapach w domku... :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszka taka rozkosz z samego rana i to w poniedziałek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie wilgotne ciasta czekoladowe z orzechami są świetne. A do tego jeszcze przyprawa piernikowa, po prostu cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, uwielbiam zapach piekącego się ciasta z przyprawami korzennymi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda Aguś, narobiłaś mi smaczku na ciasto :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. aż mi zapachniało korzennie:) mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda, zjadlabym spory kawalek☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie ciasta, wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam orzechy włoskie, wiec ciasto zjadłabym z wielkim apetytem.
    Serek musiał nadać pyszną konsystencję

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy pomysł na wykorzystanie ricotty w cieście. A te orzechy włoskie to już w ogóle rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach, jak ja lubię ciasta piernikowe :) Moje gusta smakowe! A jeszcze z ricottą to już w ogóle kosmos. Ależ to musi być bombowe ciacho :) Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście lubię dodawać ricottę. Ciasta są aksamitne :)

      Usuń
  12. Apetyczne to ciacho, jak na nie patrze to wyobrażam sobie jakie jest aromatyczne dzięki przyprawom :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Pachnie Twoim ciastem, aż u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja właśnie na orzechy jestem uczulona ...

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe i bardzo smakowite połączenie składników. Ciasto prezentuje się obłędnie <3 Zapisuję do jak najszybszego upieczenia :D Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dużo osób używa ricotty do ciast. Kiedyś i my musimy ją wypróbować, bo wypieki wyglądają przepysznie i na pewno mają swój niepowtarzalny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczne to ciacho :) Uwielbiam ricottę w słodkich ciachach :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super ciasto z fajnymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem pewna, że jak z ricottą, to musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...