Pomarańczowa babka z serkiem

Pomarańczowa babka z serkiem homogenizowanym to lekkie ciasto pachnące pomarańczą. 

Pomarańczowa babka

Składniki:

230 g mąki pszennej (typ 500)

1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia


2 jajka

160 g cukru


80 ml oleju

1 łyżeczka aromatu pomarańczowego

250 g homogenizowanego serka waniliowego lub śmietankowego


Wykonanie:

  • Przepis na podłużną blaszkę o wymiarach górnych, około 10 cm x 30 cm, którą wykładamy papierem do pieczenia.
  • Do małej miseczki wsypujemy produkty suche: mąkę i proszek do pieczenia.
  • Do dużej miski wbijamy jajka oraz wsypujemy cukier i razem ucieramy mikserem na puszystą, jasną masę.
  • Zmniejszamy obroty miksera i dodajemy kolejno olej, aromat pomarańczowy i serek. Całość miksujemy tylko do połączenia się składników. 
  • Dosypujemy produkty suche i całość miksujemy na małych obrotach tylko do połączenia się składników. 
  • Ciasto przekładamy na blaszkę i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy je 50 minut w temperaturze 175 stopni: grzałka dolna + grzałka górna, bez termoobiegu.
  • Przed wyjęciem sprawdzamy patyczkiem, czy ciasto jest upieczone. Patyczek powinien być suchy, a ciasto ładnie zrumienione.
  • Smacznego :)

15 komentarzy:

  1. Chętnie spróbuję. Bardzo lubię takie ciasta

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji piec ani próbować takiej babki. Myślę, że na święta to dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastycznie to wygląda, kompozycja i cała reszta na wysokim smacznym poziomie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie robiłam takiej. Bardzo lubię babki. Chętnie upiekę

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma się co rozpisywać - babka jest po prostu pyszna i równie wspaniale pachnie:) Super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią spróbuję. Brzmi bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda smakowicie! Świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetycznie wygląda, musze spróbować tego przepisu w domu. Dzieciom na pewno będzie smakować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Długo już śledzę ten blog, są tu ciekawe i przydatne informację, polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze takiej nie robiłam. Na pewno mi posmakuje. Zapisuje przepis i będę piekła

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie wygląda! Czuję, że będzie to hit w mojej kuchni :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie tego mi było potrzeba. Ślicznie dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Upiekłam, jest smaczna i nieskomplikowana w wykonaniu.!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Wydrukuj

Zobacz również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...